Bär av hemåt....

Den 20 maj flyttar jag hem. Hem till gamla Trelleborg.

Hade ett långt möte med chefen igår.. Han sa att han varken var min mamma eller pappa, men av någon konstig anledning var han arg för att jag inte tog min hälsa på allvar.. Han frågade när jag behöver åka hem och jag sa att jag var beredd att stanna ett tag för att få referenser osv.. Har ju egentligen en månads uppsägningstid plus att alla utom ca. 4 pers ska sluta (eller får sparken, bli flyttade osv).
Men jag fick åka när jag ville. Hans telefon ringde och jag passade på att gå ut från kontoret och ringa mamma. Han hörde det och bad att få prata med henne...........mamma pratar ej mycket engelska, det hon pratar är med en mysig finsk-svensk engelska. Men hon klämde fram: I want my daughter home as soon as possible.
I'm on my way home, mammi!
Så min sista dag blir nästa söndag, dvs 17 maj. Tar måndagen och tisdagen till att fixa lite och sen bär det av hemåt på onsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0