HEMMA

Ok. Det här funkar ej. Sov hos Mija idag, annars hade denna dagen varit ytterligare 1½ timme längre.
Kom alltså hem för ca. 20 minuter sedan efter att ha tagit taxi från stan...och nu ska jag gå och lägga mig för jag ska upp rent ut sagt skittidigt imorgon bitti!

Idag tyckte min kära kollega, Sif, att hon kunde gå 45 minuter tidigare. Detta betydde: Jag lämnades kvar själv i affären plus att jag då sedan skulle stänga........ Vet ni hur klyddigt det är?
Men jag klarade det.

Lista:
Stäng av musiken.
Kolla om det finns kunder.
Stäng dörren.
Tryck ut kvitto för hur mycket vi tjänat.
Räkna kassan upp till 3000. Fyll i vad som finns av allt på datorn. Ta ut resten. Räkna. Fyll i det på datorn också.
Ta pengarna och lägg ner i påsen. Vilken påse är det? Skriv på påsen. Skriv på pappert.
Lägg ner kvittona i en annan påse.
Ta telefonsladden och sätt i faxen. Faxa iväg ett papper. Vänta lite. Byta sladden igen.
Klistra grejer på påsarna. Lägg ner pappert i en av påsarna.
Innan detta ska man även ha tryckt på ca. 800 knappar på datorn för olika funktioner man måste göra för att stänga kassan.
Släck ljuset.
"Du har fri" - Gå!

Ps. Vi har två kassor = vissa grejer ska göras två gånger.
Tack Sif. Äh, hon frågade ju om det var ok, och jag sa ja. Fyfan vad nervös jag var. Men det gick bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0