090408

Är i Sverige för tillfället, har semester och har varit här i en vecka och på fredag bär det av "hemåt" igen.. Saknar det inte alls så mycket som jag trodde att jag skulle göra, men det är kanske inte så konstigt, har ju haft fullt upp här hemma och inte varit hemma på riktigt på sju månader så.. (den 1½ dagen i julas räknas inte..). Sen när jag kommer tillbaka är det ju direkt tillbaka till jobbet liksom..

Har hunnit med en hel del faktiskt , iallafall med tanke på hur mycket jag även sovit och bara suttit här hemma och njutit (läs: ätit). Hälsat på Gustav och Robin i deras nya lägenhet i Malmö två gånger, träffat Mija och Linda lite, Lina också, har även sett Johan, Sebbe, Viktor och Ludde (m.fl) lite och häromdagen blev det filmkväll hos Theo-ponken. Sen har det ju blivit familjen och farmor & farfar. Har gått på allsvensk premiär! Trelleborgs FF - Brommapojkarna, matchen slutade 0-0. Har ju faktiskt hunnit handla lite också.. Hade heldag i malmö häromdagen, blev en klänning, hårband, smink, mat osv. Och dagen innan handlade jag ett par skor.. Sjukt snygga röda med fetehög klack!

Är lite avis på Mija som jobbar i Köpenhamn och tjänar storkovan så har funderat lite på om jag inte skulle ta och fixa mig ett jobb på Miss Sixty där istället! Och bo i malmö, spara ihop pengar för att göra min omtalade Sydamerika-resa i sommar. Har kommit fram till att det är lika bra att hälsa på Rodrigo och Tiago samtidigt som Felipe & Juan, så då blir det Colombia, Brasilien och Mexico. Lika bra nu när jag har ställen att bo på ju! Plus att jag får komma hem till några helt underbara människor!! Såååå, kanske bäst att fixa pengar genom att jobba i Kph.. Men nej, det är inte tid nu. Funderar även på att läsa italienska i London nu när jag ändå bor med italienare.. Enorm chans ju att lära mig språket! Har redan lärt mig lite busiga ord på italienska och franska (sen kunde jag ju de spanska sedan tidigare..).

Har nyss kommit hem från stan där jag tog en fika med pappsen! Även en vända inom ICA där jag (pappa) handlade decilitermått och Marabou-choklad. Så mycket som ett kilo faktiskt.. Måste ju ha ett av varje av de goda smakerna ;) Fick även provkört pappas nya bil! Likadan som den förra, och den förförra.. bara det att det är senaste modellen så det är lite nya inställningar och en ny färg. Började med en blå, två år senare blev det en svart och nu två år efter det, när den hemska ny-bil-lukten äntligen försvunnit, köpte han en svart-blå. ÅÅhhh minns när han köpte en cabbe.. vad kan det ha varit, februari månad? och sen när det fina vädret började komma krashade han den.. Jahapp! Ajaa tur det inte var såå farligt iaf.

Sjukt uttråkad så skriver massa här nu bara. Ikväll kommer Mija hem tidigt (cirkus kl. sju) så jag och Linda har bestämt att vi ska äta på Harmony. WWWIIIIEEEE. Fan, jag lovar att kycklingfilén kommer vara slut. Då gråter jag eller går och handlar egen åt dem..

OJ har ju glömt skriva att jag flyttat! TWICE! FLyttade en dag... till en lägenhet över gatan. Där skulle jag bara bo tills jag kunde flytta in i huset jag bor i nu. Bodde då med Love och Johannes och Jon Hjang Cho (eller något, jävlar vad kul det var när vi försökte lära oss att uttala hans namn!). Love och Johannes är två trevliga pojkar från Linköping och vi hängde en del tills Love flyttade hem för att se hur det gick med hans flickvän som nog inte var så glad att han flyttat. Han kom hem och de gjorde så småningom slut och om cirkus två veckor (?) är han tillbaka på engelsk mark igen, skoj! När Love flyttat kom iallafall en tredje pojk dit, Johannes2. Bara träffat dig en gång så kommer inte skriva mer om dig. Sorry

Jag flyttade till ett hus i Paddington där jag nu bor med 12 (?) andra, haha! Trevåningshus plus takterass är niiice. Det är jag och folk från Italien och Frankrike, sen en från Brasilien och en från Spanien. Trevliga typer, inte snackat så värst med tjejerna men ja. Av någon anledning hänger jag hellre med killar än tjejer hihi. Delar rum med en fransk tjej - Aude [Ådd]

På fredag blir det väl utgång hoppas jag! Sa till Sofia att hon skulle vara beredd men eftersom min mobil är helt död (kan ju inte ladda den här ime det är engelsk sladd) så kan jag inte påminna henne..
Nej nu ska jag köra och hämta mammsen från jobb! Simma lugnt osv.

MEN RING MIG DÅ FÖR FAN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0