smygfilmade miss sixty-chefen..

Jahaaappp ledig IGEN!!! Har varit två och en halv sjukt härliga veckor nu! först tio dagars semester, sen jobbade jag i lördags, ledig i söndags (affären stängd pga. påsk), jobbade måndag och tisdag och nu är jag ledig idag och imorgon!

Igår var min chefs (anthony) chef (mark) inne på jobbet. Hade en konversation med honom eftersom jag var upptagen med en kund men han sa en del bra saker iallafall som lättade lite på min annars helvetes-dag! 
 Förra månaden hade jag ett säljsmål på 18 000 pund (ca. 215 000 kronor). En vecka innan tiden gick ut hade jag redan klarat det och tog det därför lite lugnt ett tag (fy på mig, ja) och gav kunder till de andra osv. Som Zoltan, assistant manager, sa: Du har redan gått på semester, du!

Igår fick jag veta att UK's bästa säljade sålde för 26 000 (ca. 310 000 kr), jag var på 23 000 (ca. 275 000 kr)... plus att jag hade tre dagars semester den månaden OCH jag chillade i slutet (det sa jag självklart ej). Sen babblade han på massa som jag inte fattade (svåra ord och hans sydafrikanska dialekt..) men något om att göra något åt saken, hoppas jag får något för det iaf. Hade varit kul =)
Han sa också att om man säljer bra tyder det på bra kommunikation, vilket är bra inom "managing", och att "snart" (nästa år) ska det ju öppna fler butiker... mhm.. Också att jag kommer få mer ansvar och så vidare, de kommer testa mig på uppgifter osv! Såååå senare på dagen berättade Va (en annan assistant manager) att hon ska lära mig stänga nästa vecka!!!!!!! JIIIPPPIIIIEEE! Inte dåligt tycker jag =) Jag ska fixa pengarna och sånt på kvällen (cashing up, vet inte vad det heter på svenska) och fixa allt, larma osv! Niiice. Då är man lite chef alltså.

Ska åka och betala hyran snart, funderar på att gå dit då vädret är fint . . fast nej, blir nog först promenix och sen buss dit. Sen ska jag möta kajsa kl. 6 och ge henne mat från Sverige och äta. Sen blir det hemåt igen då pojkarna i "Favela" har bestämt sig för att ha fest. Haha :)
- Favela är portugisiska och betyder kåkstad, slumområde
Marcio, brasilianaren, har döpt sitt rum till det.
 

Va, Fabiana (flyttades till M60 i Bluewater), Jessica (fick sparken) och Jenny

Jenny, Alamin, Booora (Bugra)

Ceasar (min prinsessa), Va



Anthony, min chef....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0