stamford bridge + kräk i chanelväska

Minst sagt en händelserik helg!
Började i fredags, jag kom till London och jag bestämde att vi skulle gå ut. Jag och min syster begav oss hem till Oscar, för lite drinkar osv med honom och Nico. Jag hade bestämt sedan tidigare att vi skulle vidare till en klubb, och så blev det. Taxi dit, Nico tog in oss gratis, fixade bord och köpte in sprit. Så långt var allt jättebra! Sen... började må dåligt och det hela slutade med att min syster och Oscar fick ta hem mig, kunde inte riktigt hålla mig så i taxin när jag behövde spy gav min syster mig chanelväskan jag lånat under kvällen.... Äkta kärlek =)
(Nej, jag hade inte druckit mycket alls! Min teori är att någon lagt något i min drink...)

Chelsea - Arsenal
På söndagen klockan tre ringde Pascal till Syster. Sa att jag kunde få hans extrabiljett som han alltid får till Chelseamatcher, och att han skulle höra om någon av spelarna hade en biljett över. Så vi begav oss mot Stamford Bridge, när vi skulle byta tunnelbana visade det sig att den var avstängd för reparation, great. Det var bara att börja leta upp buss nr 28, vi missade den precis. Bussen var den segaste jag någonsin varit med om, tänk er storstadstrafik och en buss som ska stanna vid varje hållplats och dessutom för nästan varje rödljus... Panik blandat med nervositet smög sig fram..

Väl framme fick vi springa de sista ca 200 meterna, in i receptionen
    - Ni har ett kuvert till Kajsa?
    - Nej? Testa där uppe!
Sprang upp, samma sak där. Väl nere igen och med Pascal på telefon hittade de kuvertet och vi hade våra biljetter! Nu gällde det att hitta Gate 6. UPPER. Hur skulle vi kunna veta det? Så vi sprang till Gate 6, de visste inte vart vi skulle utan vi skulle fråga "The Supervisor". Matchen hade redan börjat...
Till slut hittade vi våra underbara platser och kunde avnjuta matchen tillsammans med drygt 41 000 andra!

(I lördags när Kajsa & jag käkade på min favoritrestaurang, Itsu, ringde Pascal och sa att Drogbas inbrottslarm hade gått och han var nu påväg dit för att kolla läget.. Aldrig att jag hade gått in där själv!)



image8

image5

image6
  


Kommentarer
Postat av: tilda

fina bilder :]

2008-03-26 @ 00:43:16
URL: http://tildasfoton.blogg.se
Postat av: Nico

haha de kan jag tro:P jep, inga svenskar vet att det också finns finlandssvenskar i finland, typ 200 000 :P går i ekenäs gymnasie så, en helt svenskspråkigt gymnasium :) sj då? håller då på chelsea eller? :)

2008-03-26 @ 15:50:25
URL: http://nicoos.blogg.se
Postat av: Nico

hur lyckades pascal få så lätt biljett till matchen och "att han skulle höra om någon av spelarna hade en biljett över"?? what? :D

2008-03-26 @ 15:54:49
URL: http://nicoos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0